System PVE/PVP
Do walki może dojść pomiędzy graczami lub graczem i NPC. W trakcie starcia należy opisywać swoje akcje w trybie niedokonanym. Przykładowo: "Spróbował uderzyć przeciwnika pod żebra, a następnie założyć mu chwyt na prawą rękę". Ważne, by opisy były dokładne, gdyż na ich podstawie MG ocenia powodzenie akcji.
Walka dzieli się zawsze na trzy etapy:
Pierwszym jest atak, w którym osoba z największą inicjatywą rozpoczyna akcję. W swoim poście osoba opisuje jak dokładnie przebiega jej atak. Zawsze atakujący pisze jako pierwszy. Nie ma hidden moves oraz nie są one dozwolone.
Druga faza to obrona, którą opisuje gracz atakowany. Zamieszcza on w poście opis swoich ruchów, które mają na celu obronę przed widocznym atakiem.
Ostatnią jest ocena MG obu postów. MG zawsze powinien kierować się zdrowym rozsądkiem oraz porównywać używane umiejętności oraz pozostałe czynniki zawarte w KP. Wymagana jest obiektywna ocena sytuacji w oparciu o logikę. Przykładowo wzrost lub posiadany ekwipunek również mogą wpłynąć na przebieg walki.
MG w swoim poście zamieszcza akcje, które się udały i nakreśla wygląd sytuacji. Określa również kto w następnej kolejce się broni, a kto atakuje.
Przykładowa walka:
Gracz A: Szarżuję na Gracza B i próbuję wykonać obrotowy atak z wykorzystaniem Crescent Rose. Celuję cięciami w okolice klatki piersiowej w trakcie jeszcze przyśpieszając obroty z wykorzystaniem pocisków kosy.
Gracz B: Widząc, że Gracz A próbuje zaszarżować i zaczyna wprowadzać się w ruch obrotowy, próbuję wjechać wślizgiem w jego nogi i kopnąć go w piszczel, by przerwać obroty.
MG: Gracz B dał radę wykonać wślizg, jednak ze względu na większą szybkość obrotów źle obliczył czas akcji, przez co kosa zahaczyła jego łuk brwiowy rozcinając lekko skórę. Spowodowało to krwawienie, jednak dalsza część manewru powiodła się. Gracz A przewrócił się na brzuch wraz z kosą po skutecznym kopnięciu w piszczel. Gracz B ma inicjatywę do ataku.