Share | 

 

 Kryteria Oceny Semblance

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Admin
Punkty Aury : Over 9000
avatar
Admin
PisanieTemat: Kryteria Oceny Semblance   Sro Sty 24, 2018 2:57 pm

Dla ułatwienia projektowania Semblance przez graczy, Administracja stworzyła ten temat. Będzie on zawierał wskazówki jak właściwie i bez zbyt wielkiej ilości poprawek zrobić Przejaw. Lista nie jest pełna, gdyż nie da się zawrzeć wszystkich pomysłów lub rzeczy od razu. 

Zacznijmy od najważniejszej kwestii, na którą zwraca uwagę sprawdzający. Jest to główny opis Przejawu. Im lepszy i bardziej dokładny, tym lepiej. Pozwala to zweryfikować czy dana rzecz zgadza się z założeniami uniwersum (lub po prostu czy Semblance pasuje do charakteru postaci w jakiś sposób). Dopiero potem przechodzimy do dalszej części, która klasyfikuje Semblance do jednej z kategorii. 
Weźmy najprostszą jaką są żywioły. Zbyt dużo nie trzeba się rozpisywać, aczkolwiek dobrze jest podać możliwości. Czy rozpalamy ogień, czy może jedynie potrafimy kontrolować ten istniejący, a może nasz ogień jest specjalny i ma jakieś inne właściwości? Dobrze jest dawać sobie jakieś słabości, gdyż wtedy możemy punkt siły przełożyć w inne miejsce. Przykładowo możemy nie umieć wytworzyć ognia, ale za to potrafimy kontrolować niemal każdy jego rodzaj, który jest w otoczeniu.
Techniki użytkowników żywiołów zwykle opierają się na jakiejś manifestacji danego żywiołu. Kule ognia, sople, woda pod ciśnieniem. Jest naprawdę wiele możliwości. Dlatego jest pewna uniwersalna zasada względem zasięgów poszczególnych żywiołów. Czasami też stosowana wobec innych semblance. Przedewszystkim należy określić kształt, w jakim porusza się nasza technika. W linii prostej jako pocisk, a może jako fala? Stożkowaty strzał czy może ściana, którą stawiamy przed sobą? Bariera na całe ciało, czy tylko punktowa? Wszystko ma swoje plusy i minusy. Pocisk znacznie lepiej poradzi sobie z pojedynczym przeciwnikiem, zaś fala z grupą wrogów których równomiernie porani. Techniki w stożku byłyby czymś pomiędzy, gdyż u podstawy zadadzą najwięcej obrażeń, a na krańcach najmniej. Kopulasta bariera ochroni nas przed obrażeniami od obszarówek, ale pęknie jak bańka mydlana od skoncentrowanej techniki. Techniki stosowane w zwarciu zwykle zadają najwięcej obrażeń, zaś strzelcy muszą pilnować się, by nikt do nich nie dobiegł podczas prowadzenia ostrzału.

Weźmy za przykład zwykły kulisty pocisk. Na Level 1 zwykle mamy do 20 metrów zasięgu najwyżej. Chyba, że pocisk jest szybszy to proporcjonalnie ta odległość zostanie zmniejszona. Koszt takiej techniki zwykle oscyluje od 150 PA do 300. W zależności czy robi jakąś dodatkową rzecz, to dodajemy kolejne koszty lub cooldown. Czasami nawet zasięg ulega zmianie. Zwykle każdy level zwieksza zasięg o 20 oraz koszt o mniej więcej 150 PA. Czasami może kosztować mniej, gdy technika jest bardzo prosta lub ma jakieś ograniczenia. Są wyjątki, gdyż każdą technikę ocenia się indywidualnie na podstawie jej potencjału bojowego.

W przypadku stożków, zasięg zaczyna się od 5 metrów i zwykle może rosnąć o te 5 metrów z każdą rangą. Koszt na początku zwykle wynosi 250 PA, gdyż jest to znaczny ubytek energetyczny jak na technikę obszarową wypadałoby. Potem już wszystko rośnie zależnie w jakim kierunku jest rozwijana technika. Zasięgi i koszty można zawsze negocjować. 

Przejdźmy do pasywek, które sobie wybieramy. Zwykle są to suplementy, jakieś rzeczy, które pomagają w walce. Dla żywiołów może to być np. redukcja obrażeń od danego żywiołu lub odporność na jakieś warunki atmosferyczne. Czasami można stać się silniejszym po spełnieniu jakiegoś kryterium. Nie są to jakieś aktywne rzeczy, a jeśli już to bardzo drobne. 

Zakazane Semblance
Czyli takie, które definitywnie nie przejdą, bo są zwyczajnie za silne i najczęściej mają niemalże zerowy counterplay.
- Semblance rozkładu (lub semblance śmierci. Zwykle działają tak samo)
- Wszelkie manipulacje czasem
- Kopiowanie semblance (jest to po prostu niemożliwe na standardy uniwersum)
- Semblance pozwalający wskrzeszać zmarłych
- Zamiana ciał
- Kontrola nad siłami fizycznymi (chodzi głównie o grawitację oraz siłę tarcia. Obie mogą całkowicie uniemożliwić walkę z postacią)
- Absolutna hipnoza
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Kryteria Oceny Semblance
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Eclipse :: Kartoteka :: Semblance-
Skocz do: